Doglądająca o własny wizerunek w oczach konsumentów korporacja, koniecznie powinna należycie ogromną wagę przykładać o powiązanych z nim zagadnień. Są to w głównej mierze, zdawałoby się, drobiazgi, jakie niemniej jednak znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas konsumenci oraz współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier służbowy, czyli umyślnie opracowane arkusze, na których drukowane są wszelkie informacje oraz korespondencja firmowa, a także faktury i inne tego rodzaju dokumenty.
Jak każdy prawdopodobnie się domyśla, nadrzędną cechą należytego papieru firmowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – ma obowiązek on być nie tylko specjalistyczny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, lecz też ładny, miły dla oka oraz nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy też pamiętać, żeby zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na które będzie można umieszczać treść wszelkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.
Wybitnie znacząca jest również kolorystyka, obroniona w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – przetestuj papier kolorowy. Egzystujemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku oraz wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, które zastępują powoli przeróżnego rodzaju elektroniczne faktury i korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, iż papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, niemniej jednak z całą pewnością tak nie jest – wciąż jest on używany oraz żadna korporacja, której zależy na tym, aby jej klienci postrzegali ją jako kompetentną nie powinna zaniedbywać tego tematu.
Z pewnością niesłychanie znaczący jest projekt papieru firmowego, jaki pozwoli klientom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej klarownej firmy – bez żadnych zahamowań powinno znaleźć się tak logo naszego przedsiębiorstwa, krótkie hasło promocyjne i dane kontaktowe. Należy również pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, zezwalającej oczom skoncentrować się na treści dokumentów, jakich jest nośnikiem – wyraziste odcienie dopuszczalne są tylko w owym czasie, kiedy tak właściwie którąś z wiadomości trzeba w pewien sposób zaakcentować.